2

.

.

.

.

AUDIOVISUALISM / TRANSELECTRONICA

back

  • DLA (2011-)

VJ
A vj egy rövidítés, ami jelenthet visual jockey-t, video jockey-t, video disk jockey-t, visual performance artist-ot. A vj sajátos képi rendszerben alkot, mely szoros, szimbiotikus együttműködésben van a zenével. A vj a partykultúra kialakulástörténetéhez kapcsolódik, az elektronikus zenéhez köthető kultúrkör része. A műfaj időterjedelme hosszú, általában hat-nyolc órás vetítéseket jelent, kivételt képeznek a live-actek, performanszok, melyek előre komponált másfél-két órás előadások. A vj az improvizáció, az animáció, a rövidfilm, a videóművészet, a programozott digitális képalkotás olyan „egyvelege”, mely korunk gondolkodásmódjára és technológiai fejlődésére reflektál. Eredetileg a 90-es évek eleji techno ellenkultúrális mozgalmakból indult, viszont gyökerei azon időkre nyúlnak vissza, mikor a művész, a tudós elkezdett foglalkozni a ‘hangos’ képpel és a ‘színes’ zenével. Ez a művész-tudós törvényszerűség a mai napig fellelhető a vj tevékenységében mely a „hagyományos” képzőművészeti kategórián mindmáig kívül rekedt műfaj.

  1.  Az urbánus életforma és az audiovizualitás találkozása, avagy vetítési megmozdulások, cselekvések köztéren és foglalt házakban, alkotó közösségekben.
  2. CYBERFIELD: A szenzorok hatásmechanizmusa az érzékelési folyamatokra. 
A szenzorok (hő, szél, szívdobogás, stb.) beépítése az installációkba. A befogadó és az installáció közötti viszonyrendszer változása szenzor vezérelte, vagy reaktív közegekben. A szenzorok által a befogadó irányítóvá is válik, mely hat az installációra és visszahat a befogadóra. Az installáció időtartamának változása a visszacsatolási folyamatok tükrében. –
  3. ABSTRACT COSMOS: A jelen kor emberének természeti világképbeli felfogásának ütköztetése a transzcendens partikultúra természetbe való kivonulásának jelenségével. Érdekes jelenség tavasztól őszig az elektronikus zenei partik világában a természethez való közelség intenzív megélése. A partik nagyrészt szabadtéren, a civilizált világ zajától messze, elhagyatott helyeken, mezőkön, erdőkben folynak, a résztvevőknek sokszor órák hosszat kell utazniuk és bolyonganiuk mire megérkeznek egy-egy helyszínre.
 Az ilyen helyszíneken és környezetben az adott installáció teljes mértékben efemer életű, valamint a befogadói közeg más kontextusba helyezi az értelmezését.

______________________________________________________________________________________________________________________________

  • DIPLOMADOLGOZATAIM (2009, MKE)

Tran∑: / Audiovizuális kísérletek, MKE, Intermédia szak –

Beszélgetések partykról, audiovizualitásról, vjing-ről:

  1. GOMBA PRESSZÓ – Szentendre, résztvevők: Benkovits Bálint (Export vj konferencia egyik szervezője), L. Laki László (Cinetrip, Skylab, Vj Torna szervezője), Bernáth Zsiga (Urbanizer), Zádor Tamás (Kiégő Izzók) –
  2. SOLYMÁR, résztvevők: Ádám Zsolt (Illegálparty), Téglás Zoltán (dj Tégla, Minimalheadz, Labirintus, AVImpulse), Imre Olivér (operátor-szelektor-dj, I-Ration), Király István (LaKing, D250 Laboratories), Szerencsés Gábor (FND, AVImpulse), Tokodi Dániel (jogász) –
  3. MARGIT-SZIGET, résztvevők: Karcis Gábor (vj Krajc), Blaha Tamás (vj Enikő), Kovics Tibor (tb) –
  4. MAONÁL, résztvevők: Laczkó Juli (vj fleshy, Loopé), Miklós Anna (vj-Shortcut), Kálmán Mátyás (vj mao, Exlex), Besnyő Dániel (vj redlight, Exlex) –
  5. PESTÚJHELY, résztvevők: Zubonyai Csaba (Transrepro co.), Sipos Ádám (Skogen) –

Improvizatív digitális mozgókép alkotás az oktatásban az audiovizualitás eszközeivel, MKE, Tanár szak – Tartalom

______________________________________________________________________________________________________________________________

  • KUTATÁS:

– Új technológiák és új interfészek kutatása és használata interaktív installációk létrehozására

Közös kutatási témánk, valamint kutatási labor Harsányi Rékával. http://sensorbreakers.wordpress.com/



- Audiovizuális technikák, technológiák kutatása

Két- valamint egy gépen belül az audio és a vizuális programok összehangolása, multisávos audio reagens vizuális programozás, melyet Borosi Gábor zenésszel folytatunk. Az utóbbi időkben a MIDI összehangolásokkal kísérleteztünk, leírás itt: http://crystalseals.wordpress.com/

______________________________________________________________________________________________________________________________

    •    WORKSHOP

LED SZEMINÁRIUM – HOGYAN ÉPÍTSÜNK ŰRHAJÓT 10 000 LED-DIÓDÁBÓL?
Elméleti kidolgozás L.Laki Lászlóval
A szeminárium és workshop folyamat 3 + 1 napos időintervallumra vonatkozik. Az első 3 napon elméleti- és gyakorlati bevezetést kapnak a résztvevők a led rendszerek használatába, a negyedik napon egy közös bemutatót tartunk.
1. nap – A teória – Elméleti bevezető a ledfalak alkalmazásába, szín- és formakialakításokba. Led és smd rendszerek, analóg- és midi vezérlések, installációk, action VJ.
2. nap – Animáció, mint térjáték
3. nap – Led diódák és gravitáció workshop – A technikai apparátus nagysága, a megjelenítő eszközök száma, mérete, vezérlés és layer-irányítás valamint ezek alkalmazása.
A vezérlés felépítése. Action VJ – hogyan állítsunk pályára egy műholdat otthoni eszközökkel.
4. nap – nap – show time

Advertisements